My passion to WRITE preceeds me, My urge to be RIGHT defeats me, Certainly, my intent not to be WRONG, guides me. This is my journal, abt life. Abt how I see life. Pls dispute me if you may!...I don't want anyone to agree with me...totally.

Friday, August 19, 2005

waktu

waktu memukul manja
dalam kesibukan yang tak sesempat
kepasar membeli ikan
kekedai membeli lokan
kerumah tak terlarat
berseloroh bersama rakan

BISU.

malam menjelma sepi
membisik tanpa wajah
membising tanpa suara
aku entah kenapa

/dzan
aug 2005

4 Comments:

Blogger InaOK said...

Setelah penat lelah mengejar waktu di siang hari, pasti sunyi malam menjadi waktu istirehat yg paling dinanti.....cuma, bila badan mahu berehat tapi otak fikiran masih
berputar cam DVD player yg tak mahu berhenti menjadikan :
aku entah kenapa ...........
Bagi saya, yg jadi "aku entah kenapa" itu adalah satu rahsia antara saya dgn TUHAN

10:14 AM

 
Anonymous Anonymous said...

entah kenapa,
aku yang tidak pernah kenal
erti sebuah puisi
tercari cari
segi mana dapat ku mengerti
atau mungkin turut sama nikmati
sensasi, imaginasi, ilusi
segi mana berseni sebuah puisi
yang pasti setelah kuteliti
akulah yang tidak mengerti
entah kenapa
aku tak mampu berpuisi
selayaknya

4:13 PM

 
Blogger dzan said...

puisilah tu
mungkin saya yang perlu
berlajar dgn bangmat

5:16 PM

 
Blogger InaOK said...

Hem...manusia itu mmg selalu kena belajar..sehingga ke penghujung usia .....
Tapi YOU ARE GOOD lah Dzan........
Don't ever doubt that ........
and to me...you are not just GOOD,
YOU ARE EXTREMELY GOOD........
it does not matter what other people say, I know I luv yr poems

11:00 PM

 

Post a Comment

<< Home