My passion to WRITE preceeds me, My urge to be RIGHT defeats me, Certainly, my intent not to be WRONG, guides me. This is my journal, abt life. Abt how I see life. Pls dispute me if you may!...I don't want anyone to agree with me...totally.

Monday, March 20, 2006

sebenarnya apa?

sebenarnya siapakah yang menghitung
sebenarnya apakah yang dihitung
terfikirkah usia tak larat dibendung
suatu angka pendek yang sering gemersik
rasa kaku dan pilu membelenggu
bila berada dipermukaan pintu

rindu tak terlarat ku sebut
nama telah puas ku tutur
hidup menjadi kelam-kabut
diantara aturan tiada gaya

//ENGKAUkah pengaruh bersahaya?//

sebenarnya aku belum meraih
segala apa dari kegagalan dan kehancuran
sebenarnya aku mahu menjulang hidup
dalam kekalahan dan kepayahan nan rapuh

sebenarnya aku lagi rindu melulu
pada ENGKAU dalam syahdu

rangkuli aku

/dzan
march 2006

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tidak kiralah apa yang dihitung
Siapa yang mengira
Atau dimana saja ia tertera

namun apa yang tersirat
tidak mesti tersurat
tidak selalu disebut-sebut
tidak harus juga diragui

Sebab Percaya atau sangsi
Hanya kau yang dapat mengerti
isi hatimu itu sendiri

10:44 PM

 
Blogger InaOK said...

Err..unggas desa dgn unggas kota org yg sama ye ??
Dua tiga hari ni, angin kencang tak membawa enggang tapi ada helang berlegar, pastinya ada yg menarik atau mungkin saja bermain angin.
HeHeHe ... melencong lak
sbb perkataan unggas itu buat saya terkenang kat enggang yg entah ke mana hilang :D

Sebenarnya, saya rasa tiada yg dihitung dan tiada siapa yg menghitung
cuma apabila terasa penghujung usia semakin dekat, hidup manusia bagai mengejar waktu
segalanya ingin dibuat dlm masa yg singkat, mengisi usia yg tersisa
mendukung hidup dalam kepayahan
bukan mudah utk mengamalkan
hidup penuh kesabaran dan ketabahan
tidak semudah mulut menyebut
walaupun sedar dan insaf segalanya ujian TUHAN
juga semuanya telah ditentukan
apalagi kala dalam serabut
rindu buat keadaan lagi kalut
memang pada saat itu, hati terubat andainya dapat dibayangkan diri dalam dakapan TUHAN
Tapi dalam saya melalut ...err...saya tak layak nak mimpikan itu. :(

11:48 PM

 

Post a Comment

<< Home