My passion to WRITE preceeds me, My urge to be RIGHT defeats me, Certainly, my intent not to be WRONG, guides me. This is my journal, abt life. Abt how I see life. Pls dispute me if you may!...I don't want anyone to agree with me...totally.

Friday, October 14, 2005

kering ditubuh sendiri

jenuh aku dipundak
onak menghalang aku kepuncak
bermula dari kecil langkah setapak
dalam jurang buana belantara
dalam gaung sarat pancaroba

lidah ku basah
tak kering digusi
pelikat ku kuyup
kering ditubuh sendiri
tak mampu disidai
tak sanggup mendedah aurat terurai
malu mengaib
tiada kain lagi untuk diganti pakai

aku disini, tidak berlumba
aku disitu, sering teruja
rasa menguasai selera
hati mengaburi minda
ilmu dunia mahu ku timba
melaung sekuat suara
tiada bersembunyi digua

/dzan
oct 2005

2 Comments:

Blogger InaOK said...

tiada bersembunyi di gua ???
cam pernah dgr lak....HeHe
tapi yg itu katanya
"nak masuk gua Batu Belah Batu Bertangkup"
Eh...tapi itupun tak bersembunyi sbb nak kirim salam dari sana kan.....kira bukan bersembunyilah

12:17 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Spyro
This is a bright, sunny day! Forgotten what one looks like? Hopefully we have some coming up.
Hi, I was just blog surfing and found you! If you are interested, go see my holiday travel package related site. It isnt anything special but you may still find something of interest.

5:34 PM

 

Post a Comment

<< Home