My passion to WRITE preceeds me, My urge to be RIGHT defeats me, Certainly, my intent not to be WRONG, guides me. This is my journal, abt life. Abt how I see life. Pls dispute me if you may!...I don't want anyone to agree with me...totally.

Monday, September 19, 2005

erat aku dipeluk bumi

birat, biru wajah ku
udara tak dapat ku hirup
nafas tersangkut

terbuka hijab dimata
tentang segala perilaku dan dosa
luka parah, bisul bernanah
ulat cacing bermaharaja lela
senyap siulan ketawa nan megah
ditimbusi tanah-tanah asal aku dicipta
terasa sarat menghimpit dada
berzikir dan bersyahadah tiada upaya
mengharap ikhsan takungan airmata
dalam erat aku dipeluk bumi
layakkah aku menghadapi izati
taubat kini tak berguna lagi

"kasihani dan ampunilah, ya illahi"

/dzan
sept 2005

1 Comments:

Blogger InaOK said...

Now u're scaring me .....
Are u trying to scare me or what ???

Usahlah bicara tentang bumi memeluk diri
sedang jasamu masih sangat diperlukan
perjuangan dan perjalanan
kan masih jauh lagi
bersama harapan dan doa
famili,
juga teman-teman

Kalau boleh ku minta pada ILAHI..........
biarlah aku yg pergi....
apalagi dgn masalah diri
biar tamat segala persoalan....
biar terhenti segala dosaku lakukan
antara hipokrit, ketaatan & ketaqwaan............

4:28 PM

 

Post a Comment

<< Home