My passion to WRITE preceeds me, My urge to be RIGHT defeats me, Certainly, my intent not to be WRONG, guides me. This is my journal, abt life. Abt how I see life. Pls dispute me if you may!...I don't want anyone to agree with me...totally.

Monday, December 19, 2005

membelah pelangi

aku membelah pelangi
tiap jalur aku luruti
ku pintal-pintal menjadi kayu api
berpinar berbinar terpancar
suara naluri dalam kaku gementar

apakah erti warna-warni
kunang-kunang pun tak mengerti
dimanakah pari-pari sendi
terkubur dalam segala perincian
merapuh tiap semangat kehidupan

jatuh air dipipi
masin mulut mengucapi
pelangi tak mampu aku jaringi
sekadar membelah membakar semangat jati

/dzan
dec 2005

1 Comments:

Blogger InaOK said...

Saya masih mencari harta karun di hujung pelangi .... kot lah jumpa ... leh buat modal buat Sekolah & Rumah Org Tua ... ekk ???

Jangan pintal jalur pelangi nanti pelangi hilang warna,kang tak leh nak ajar Sains ttg warna pelangi, prism & warna dlm cahaya putih ....
kalau nak pembakar semangat, nanti saya carikan bahan bakar kat hutan Pekan, mau ka ???

11:43 PM

 

Post a Comment

<< Home