My passion to WRITE preceeds me, My urge to be RIGHT defeats me, Certainly, my intent not to be WRONG, guides me. This is my journal, abt life. Abt how I see life. Pls dispute me if you may!...I don't want anyone to agree with me...totally.

Friday, October 28, 2005

kembali fitri

kesudahan kita begini
tak sesampai kepenghujung
sekadar bermula cerita seru
membangkit seribu selera
bercita-cita nafsu merasa
nikmat bergelimpangan dimeja

apakah cinta
atau nafsu dan selera, menguasa
adakah kerendahan
dalam diri feel talbiah
menggapai peri matlamat
yang perlu diberi hormat
kacau yang tak terubat

pernah
angin memberi ingat
ombak memberi matlamat
purnama memberi semangat
kemeriahan yang datang seharusnya
memberi rahmat mensuci jiwa
dalam kemaafan berperi
mengayam insaf merapat-rapat

kau jauh aku dekat
kau dekat aku rapat
kau rapat aku bersemangat
salam disini aku memberi hormat

aku mohon maaf
aku mohon insaf
aku mohon ucap
selamat hari raya aidilfitri
sucikan hati kembali fitri

/dzan
oct 2005

3 Comments:

Blogger InaOK said...

Hem...ada aje dia ni...

Syawal ini definitely wud not be the same ....
biasanya musibah boleh menyatukan, right???
perlukah ditimpa musibah baru bersatu???
kalau perlu...I redha musibah menimpa diri....
apapun....berserah saja pada ALLAH swt.Keputusan terserah padaNYA

5:16 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Assalamualaikum

Mengapa ya, bila raya kita lebih emotional? Lebih kesedaran? Lebih sensitif? Kalau tidak ada raya, apa nak jadi dengan kita ya?

Anyway, enjoyed reading your blog. Keep writting. It's a "free world" here ;-)

nadialoretta

10:21 AM

 
Blogger InaOK said...

Waalaikumussalam,

Tak juga....adanya acara maaf-bermaafan buat kita jadi lebih ingat ttg dosa sesama manusia.
Tapikan....lumrah manusia,pas tu bila dah lupa, buat balik kesalahan yg sama & tunggu Raya akan dtg lak utk mintak maaf semula.

5:17 PM

 

Post a Comment

<< Home