My passion to WRITE preceeds me, My urge to be RIGHT defeats me, Certainly, my intent not to be WRONG, guides me. This is my journal, abt life. Abt how I see life. Pls dispute me if you may!...I don't want anyone to agree with me...totally.

Saturday, March 12, 2005

aku dimana?

dalam pada aku mencari aku
aku temui kamu
merangkum hidup, sempurna
tertaksub hukum, setia
terbatal air wudhu
pada kesohor akad
bahagianya...,
kasih kita menjalar
maya ini empunya kita.

dalam pada aku melayani mu,
putera-puteri menyeri, bertingkah,
lantang bersuara, ceria
lengkaplah masjid kita, sempurna
riwayat paling damai, mengiring

dalam pada aku mengenali mu
aku temui aku
engkau semakin layu, bisu
alpa pada hukum, lupa
bisik tiada gemersik, keras
suara tiada lagu, sumbang
kita kian mengganjur...

dalam pada aku memahami aku
engkau tiada perduli,
aku mula menginsafi
keli tiada bertemu asam dikuali...
alam maya tiada suara
aku terpelanting
entah sampai bila

/dzan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home